onsdag 16 december 2015

STAR WARS *inga spoliers*

Som ni vet har jag varit grymt taggad inför STAR WARS:The Force Awakens

Nu har jag varit och sett den och WOW. Bara känslan att sitta i salongen och se och höra introt rulla igång. Ståpäls på hela kroppen som Gunde skulle ha sagt.

Mina förväntningar var enorma och de uppfylldes. Framförallt är det ett antal moment i filmen som starkt bygger på igenkänning och nostalgi i en härlig soppa. För oss som såg de första filmerna som barn kan det inte bli bättre. Jag tror inte kidsen framför mig hade samma upplevelse, för dem är det bara en i raden av actionfilmer, för oss övriga (dvs majoriteten i salongen vilka var män 40+) var det rysningar & tårade ögon i en salig röra.

Jag säger bara en sak. Gå och se den!

Nu är det bara 526 dagar 10 timmar och 30  minuter till Episod VIII. Suck...

1 kommentar: